Typ stanice: ražená sloupová, přestupní s jedním výstupem a vestibulem
Konstrukce stanice: trojlodní s rozšířenou střední lodí, 18 páry prostupů na nástupiště, ostěním montovaným z litinových dílců a raženými přestupními chodbami na trať A o průměru 5,1 až 9,2 m • řešena s možností výstavby druhého eskalátorového tunelu v prostoru Myslbek nebo Černá růže

Vestibul: podpovrchová čtyřpodlažní železobetonová monolitická konstrukce, z části zastropená předpjatými prefabrikovanými nosníky, založená v jámě pod ochranou kotvených podzemních stěn; má dvě veřejně přístupná podlaží, vestibulové 16,5 m pod terénem a podchodové 5,3 m pod terénem s 5 výstupy na uliční úroveň pevnými schodišti a 4 eskalátory; je spojen s nástupištěm 3 eskalátory o délce 45,12 m na výšku 22,56 m a s podchodem dalšími 3 eskalátory na výšku 11,2 m

    Délka stanice: 109,6 m
    Nástupiště: šířka 16,06 m

    Hloubka středu nástupiště pod terénem: 40,3 m

    Projektant: DP-Metroprojekt Praha, odp. proj. ing. arch. Jarmil Srpa
    Architektonické řešení: ing. arch. Jarmil Srpa • pěší zóna: ing. arch. Miroslav Suchý

    Výtvarná díla:

    • keramický reliéf v podchodu Jungmannova náměstí: ak. soch. Lubomír Šilar
    • keramická stěna ve vestibulu: ak. soch. Helena Samohelová
    • fontánka na náměstí: prof. ak. soch. Jiří Kryštůfek
    • osvětlovací prvky pěší zóny: ak. arch. Michal Flašar
    • fontánka v Havířské ulici: ing. arch. Karel Fořtl, ing. arch. Miroslav Suchý

    Uvedení do provozu: 2. listopadu 1985

    MŮSTEK "B"

    Dekorační kameny

    Obklady boků schodišť a svislých stěn na přestupních chodbách – mramor Sivec,
    podstupnice všech schodišťových stupňů, dlažby a převážná část soklů – žula dolnobřezinská

    Dlažba - žula lipnická a dolnobřezinecká